The Best bookmaker bet365

Menu

Noua ERĂ GLACIARĂ începe la Filarmonica Piteşti

La fel cum nu poţi să iei un cerşetor ştirb, mucios, cocoşat, nespălat şi plin de bube şi să-l îmbraci, ignorându-i jegul, în costum Armani ca să-l trimiţi apoi la Teatro alla Scala din Milano, tot aşa nu poţi să înfiinţezi o Filarmonică la Piteşti fără să dai drumul la căldură, în luna octombrie.

Dacă era spital sau orfelinat, mai înţelegeam. Românii trebuie să se obişnuiască cu frigul şi când sunt bolnavi sau singuri pe lume. 

Dar se pare că, mai nou, nici Filarmonica nu scapă de imaginea aia de puşcărie românească în care, dacă ai tupeul să te simţi comod, vine gardianul şi-ţi trage un bocanc în gură. 

Filarmonica din Piteşti încă n-are gardian. Totuşi, ar fi bun unul care să-ţi dea o palmă după ceafă dacă te prinde cu fular şi mănuşi. Şi te-ar prinde sigur, că garderobă nu există... 

Melomanii piteşteni zic că nu puţină lume a făcut ţurţuri la nas în timpul unei rapsodii de Rachmaninov. La fel şi violoniştii bugetari care s-au uitat în timpul concertului, plini de cel mai proletar resentiment, la flautist, acesta din urmă fiind singurul care a avut şansa de a mai sufla, din când în când, în mâini, consolat că, la sfârşit de lună, primeşte 1000 de lei brut.

Ajungând în sala unde au loc concertele Filarmonicii din Piteşti, melomanul este, aşadar, nevoit să rămână cu paltonul pe el şi cu căciula de astrahan în cap, iar doamna care îl însoţeşte, dacă n-are manşon de blană, riscă o frumoasă anexită. Propunem, pe această cale, să se dea, la intrare, şi un flacon cu Neoxazol pe lângă programul serilor muzicale scos, oricum, la o imprimantă fără tuş. 

În condiţiile de mai sus, nimeni nu ştie precis pentru ce a fost înfiinţată filarmonica de la Piteşti. 

Fără sală de concerte încălzită şi cu acustică adecvată, fără săliţe pentru repetiţii, fără birouri administrative, fără instrumente de calitate, fără salarii decente pentru artişti, fără câteva canapele moi cu lampadar lângă ele, unde să stea dirijorul ca să citească pe tabletă ce scriu cronicarii despre ultimul concert şi să dea "like"-uri în timp ce soarbe cafea din ceşcuţe de porţelan, nu putem vorbi de o filarmonică, ci de o hală unde, naiba ştie de ce, au nimerit nişte cântăreţi masochişti şi nişte spectatori dezorientaţi.        

Jean Dumitraşcu, directorul Filarmonicii din Piteşti, a ţinut mai zilele trecute o conferinţă de presă ca să explice lumii toate astea. 

Şi să vadă şi ziariştii în ce hal poate să sune un Bach la 4 grade celsius.

Pe această cale, suntem alături de Jean Dumitraşcu, unul dintre cei mai inimoşi oameni de cultură din Argeş. 

Pe altă cale, ridicăm un deget către o Municipalitate indiferentă. 

Dacă nu se rezolvă situaţia, îl sfătuim pe Jean să aprindă un foc mare în mijlocul scenei şi să-l înlocuiască pe Mozart cu ceva dansuri tribale. Să transforme contrabasistul în vraci, iar oboiştii în maeştri sacrificiali. 

Municipalitatea ar merita o asemenea lecţie.    

Share

The best bookmaker bet365.artbetting.co.uk