The Best bookmaker bet365

Menu

Pielea în care locuiesc - Pedro Almodovar

Copilul teribil al cinematografiei spaniole nu se dezminte nici în acest film. Un story care ar fi putut fi generos ca temă, abordând o problemă de etică de actualitate – transgeneza –, dar compromis total de obsesiile lui Almodovar, la loc de cinste şi aici, aşa cum ne-a obişnuit, aruncate de-a valma într-o intrigă dezlânată şi cam incoerentă.  

Pe scurt, ca personaj principal avem un plastician de succes în Spania, locuind într-o vilă aristocratică, care serveşte şi de clinică privată pentru pacienţi de lux. Soţia îl părăseşte pentru fratele lui vitreg. În urma unui accident de maşină, aceasta arde aproape în întregime. Cu greu readusă la viaţă la eforturile supraomeneşti ale chirurgului plastician, interpretat de Antonio Banderas, se sinucide aruncându-se pe fereastră când îşi vede chipul descompus reflectat într-un geam. Fiica ei, aflată întâmplător în grădină, asistă la această scenă. Peste ani, ca adolescentă, complet destabilizată psihic de această traumă şi de cea a unui viol a cărui victimă este, repetă gestul mamei.

Şi acum intră în scenă recuzita de fantasme ale lui Almodovar. În semn de răzbunare, plasticianul îl răpeşte pe violatorul fiicei sale şi îl transformă treptat, în urma unor operaţii succesive, într-o frumoasă femeie, care seamănă izbitor atât cu soţia lui, cât şi cu fiica lui şi de care, inevitabil, ajunge să se  îndrăgostească. Transferul de imagine duce la transferul de emoţie. Echivocul incestului este şi el la loc de cinste. Obsesia doctorului Legrand pentru victima sa aminteşte de intriga din „Hable con ella”. Violatorul care a căpătat fără voia lui imaginea contopită a două femei devine amanta doctorului Legrand pe care, la final, îl împuşcă. Şi, ca să ne amintim un pic şi de „Todo sobre mi madre”, unde Lola ne spune că este, de fapt, Benjamin, frumoasa Vera îşi mărturiseşte, cu cel mai feminin şi erotic glas cu putinţă, identitatea masculină. Atât de tipic pentru Almodovar.

În tot acest amalgam de fantasme erotice în care graniţele genului devin aproape inexistente, la limita dintre incest şi homosexualitate, Almodovar abandonează complet tema cu care începe filmul – experimentul doctorului Legrand care, prin folosirea genomului de porc, ajunge să creeze artificial o piele foarte rezistentă, care nu mai arde. 

La final nu am reuşit să înţeleg de ce surogatul de soţie-fiică pe care Legrand l-a construit prin chirugie plastică trebuia neapărat să fie şi ignifug.

 

 

 

Share

The best bookmaker bet365.artbetting.co.uk

Cookie-urile ne ușurează să vă oferim servicii mai bune. Aceastea sunt mici cantități de informație, stocate pe calculatorul tău, ce ne ajută să îmbunătățim experiența ta pe acest site. Le accepți?
Spune-mi mai multe DA NU